دانشجو:
حدیث کسرائیان فر
استاد راهنما:
دکتر امین بابادی
زمستان 1403
چكیده
در حوزه تعلیم و تربیت، یکی ازعوامل کلیدی موفقیت در هنرستانها، آموزش مبتنی بر شایستگی میباشد. آموزش و یادگیری در مهارتهای فنی باید به نحوی باشد که رابطه واضح و روشنی با شایستگیهای فنی و غیر فنی داشته باشد، تا هنرجو در پایان دوره سه ساله هنرستان توانایی ورود به بازار کار را بدست آورده باشد. این پژوهش در صدد پاسخگویی به این سوال است که: “چه میزان دروس شایستگیهای غیرفنی برارتقاءکیفیت آموزشهای مهارتی و ورود به بازارکار هنرجویان دختران تاثیرگذار است ؟”برای این منظور در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی نوع همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی استفاده شده است. در انجام این پژوهش، نمونهگیری به روش گردآوری دادهها است و جامعه آماری پژوهش، کلیه هنرجویان فارغ التحصیل شده هنرستانهای دخترانه ناحیه 5 در سال تحصیلی 403-402 میباشد، انجام گرفته شده است. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته و از همبستگی پیرسون سه متغیر و معادلات ساختاری از ایموس و تست فرضیات تحلیل مسیر p. value و Bta برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. یافتهها نشان داد، شایستگیهای غیر فنی در کنار مهارتهای فنی آموزش دیده شده توسط هنرجویان میتواند در ورود هنرجویان دختران به بازارکار تاثیر گذار باشد.
واژههای کلیدی: شایستگیغیر فنی، کیفیت آموزش مهارت، ورود به بازارکار
دانشجو:
حدیث کسرائیان فر
استاد راهنما:
دکتر امین بابادی
زمستان 1403